Omgaan met paniekaanvallen – Behandelingen van paniekaanvallen die werken
5-s-1

Paniek- en angstaanvallen zijn verschrikkelijke situaties om te ondergaan en ze beïnvloeden op een negatieve wijze jouw levenskwaliteit. Met allerlei symptomen die gaan van duizelingen, ademtekort, intense aanvallen van bekommernis en paniek, tot zelfs symptomen die lijken op deze van een hartaanval, zijn angstige paniekaanvallen zeer kwellende ervaringen. In dit artikel zal je vaardigheden leren die je zullen helpen om te gaan met paniekaanvallen; het zijn natuurlijke benaderingen van paniekaanvallen die echt wel werken.

Een van de belangrijkste tips om om te gaan met paniekaanvallen is om te proberen situaties te vermijden waarbij je meer kans maakt om een aanval te krijgen. Als zeer drukke plaatsen je bijvoorbeeld verontrusten dan moet je proberen ze zoveel mogelijk te vermijden. Elimineer de oorzaak en dan zal je meer dan waarschijnlijk ook het effect ervan vermijden.

Het is nochtans belangrijk te weten dat je niet altijd kan terugvallen op deze benadering van een paniekaanval; het zal zo goed als onmogelijk zijn om een normaal leven te leiden als je probeert om alle oorzaken van jouw paniekaanvallen te vermijden. Probeer deze methode om met paniekaanvallen om te gaan eerder te gebruiken om betere strategieën om ze te bestrijden als ze voorvallen, te ontwikkelen.

Een andere manier om om te gaan met paniekaanvallen is leren hoe je jezelf kan afleiden wanneer de eerste tekens van paniek, zorg of angst opduiken, die kunnen leiden tot een volledig losgeslagen aanval. In plaats van niets te doen en de paniekspiraal zich te laten ontwikkelen totdat men er geen controle meer over heeft, doe iets zoals gaan lopen, even gaan rusten, naar muziek luisteren of iets gaan klaarmaken in de keuken; alles wat jouw gedachten ook maar enkele ogenblikken kan afleiden en geef jezelf dan de kans om te kalmeren.

Je zal ondervinden dat dit een van de meest efficiënte manieren is om paniekaanvallen te vermijden, omdat er zoveel verschillende acties bestaan om je gedachten af te leiden van een paniekaanval. Om gaan met een paniekaanval is veel gemakkelijker als je het idee hebt hoe je het probleem kan aanpakken, en als je dus de twee bovenstaande technieken zal gebruiken ( en toepassen) zullen die hopelijk tot zeer goede resultaten leiden bij jouw problemen.

Wil je het grote verschil ontdekken tussen iemand die in staat is om met zijn paniekaanvallen om te gaan en iemand die er regelmatig mee vecht en eronder lijdt? Ja ? Klik dan de link aan om meer te vernemen over de benadering van een paniekaanval en wat je zelf kan doen om dat probleem in jouw leven op te lossen. Trek niet langer op met angst en zorg allerhande, maar leer vandaag nog om te gaan met paniek.

 

Bekijk de website van dePsycholoog.nl voor informatie.

 

 

 

https://www.depsycholoog.nl

About

Categories: Woning en Tuin