5-S Webgids
Internet

LinkedIn marketing: dit staat je te doen in 2020

Uit de jaarevaluatie 2019 van Hootsuite blijkt dat sociale media hét lead en conversiekanaal is voor vele organisaties. Een goede inzet van sociale media is dus extra belangrijk in 2020. Hoe pak je dat aan? Lees deze adviezen die communicatie- en marketingafdelingen ter harte kunnen nemen.

##LinkedIn marketing: onmisbaar in 2020

Veel organisaties zetten meer in op LinkedIn in 2020. Dat is niet gek. Het platform groeit met 25% per jaar. En in de Verenigde Staten stappen voor jonge mensen erop in. Leeftijd: 18-24 jaar. Naast Indeed.nl is LinkedIn dus de plek om nieuwe vacatures te plaatsen. Er zijn verschillende vormen van LinkedIn adverteren mogelijk, zoals te lezen is in dit bericht van gerbengvandijk.nl

##Lange termijn LinkedIn marketing 2020: versterk je merk

Brandbuilding is belangrijk op de lange termijn. Breng sociale media strategie in lijn met andere strategieën om klanten te vinden en te binden. Een sterk merk geeft meer betrokkenheid en meer omzet. Dit zijn de dingen die je moet doen op LinkedIn. Voor de lange termijn, dus altijd:

  • zichtbaarheid behalen
  • mond-op-mond reclame (ook door medewerkers)
  • emotionele content

##Korte termijn LinkedIn marketing 2020:

Voor de korte termijn, is je content gericht op conversie. Je mixed deze content met brandcontent.

  • actie gerichte content (conversie behalen)
  • advertenties in sociale media streams
  • rationele content

##Effectieve LinkedIn marketing in 2020

Effectieve LinkedIn marketing vereist een goede sociale media strategie. Let in ieder geval op deze 3 tips:

###Verpreid gratis en betaalde content op LinkedIn

Wissel af tussen gratis en betaalde content. De mix van beide is essentieel om voldoende onder de aandacht te komen. Vergeet niet dat sociale media het nieuwe leadkanaal is, omdat de resultaten vanuit SEO-zoekmachine marketing steeds verder zullen achterblijven in 2020 en daarna.

###Ga sociale media funnels bouwen

Het is duidelijk dat steeds meer sociale media gebruikers via privé-chats met merken willen gaan communiceren. Denk aan Facebook Messenger of Whatsapp. Juist via die kanalen kun je aanbiedingen doen. Breng je funnels op orde als marketeer en denk de route uit die lezers afleggen tussen openbare berichten en hun gang naar private engagement. Ontwerp deze klantreis!

 ###Verzamel en meet conversie, ook voor sociale media

Zorg daarbij dat je je sociale media conversie beter kunt meten, dan voorheen. Het is niet voldoende om alleen via CRM en Google Analytics data te verzamelen. Wat je kunt doen is UTM-codes standaardiseren. Plan je LinkedIn updates bijvoorbeeld in via Obi4wan om deze meting te bereiken.

Tot zover deze blog van Gerben G van Dijk.

Gerelateerde artikelen

Enkele tips zodat jij niet meer moe wakker wordt!

Zijn jouw lampen veilig en duurzaam?

Hoogwaardige informatiebeveiliging in het digitale tijdperk