De opkomst van last mile delivery

De wereld van het transport is snel aan het veranderen. Zeker over de periode van 100 jaar is het bizar wat zich allemaal heeft voorgedaan betreft de ontwikkelingen in deze sector. Een hele boel systemen zijn geïmplementeerd om alles zo efficiënt mogelijk te maken. Daarnaast heeft de technologie ook niet bepaald stilgestaan. Vroeger werd alles nog met de hand gedaan. Dit kostte veel tijd en veel geld. Tegenwoordig heeft ook robotisering zijn intrede gedaan in de transportsector. Dis is super efficiënt. Vaak is het een grote investering dat een bedrijf moet doen, maar het verlaagt de maandelijkse kosten en verhoogt de efficiëntie en efficiency.

Maar er vinden ook verplaatsingen plaats op het gebied van de vraag naar transport. Vroegen was het erg vol van vrachtwagens op de wegen, maar tegenwoordig zijn er heel veel bestelbusjes die over het zwarte asfalt razen. Het worden er steeds meer. Dit komt doordat steeds meer mensen online bestellen en het tot aan de deur laten afleveren. Dit wordt last mile delivery genoemd. En deze vorm van transport is sterk aan het groeien. Vorig jaar alleen al werd er door Nederlanders meer dan 20 miljard euro online besteld via webshops! Dat is ruim 23% meer dan het jaar ervoor. Het is dan ook niet gek dat veel transportbedrijven hun focus verplaatsen naar dit segment. Elk bedrijf dat zich hierop focust probeert zich weer te onderscheiden op hun eigen manier. De ene kiest voor snelheid. Veel mensen vinden het fijn als hun pakketje zo snel mogelijk op de deurmat ligt. Soms lukt dat zelfs dezelfde dag nog. Andere bedrijven leggen de focus op de service die zij willen leveren. Zij proberen het wat meer persoonlijk te maken. Vaak gaat de snelheid hiermee iets verloren, maar krijg je betere waarderingscijfers en krijg je meer positieve reacties op de bezorgingen die gedaan worden.

https://vpd.eu/

About