Eten om makkelijk mee aan te komen

Wil jij graag in gewicht aankomen, maar wil je dit op een gezonde manier doen? Dan kan het soms best lastig zijn om de juiste manier hiervoor te vinden. Zo moet je met veel dingen rekening houden en betekent vettig voedsel niet automatisch dat je aan gaat komen in gewicht. In sommige gevallen kan het er zelfs voor zorgen dat je nauwelijks aan komt in gewicht, maar wel heel veel onderhuids buikvet aanmaakt.

Hoe kom je wel aan?

Simpel, ga meer eten. Door meer te eten krijg je meer kcal binnen en daardoor zal je dus sneller aankomen in gewicht. Je moet er dan wel natuurlijk op letten dat je niet extra veel gaat sporten, maar dit gelijk blijft aan nu en je dus niet meer kcal gaat verbranden dan je binnen krijgt. Doe je dit wel? Dan is het nog steeds niet mogelijk om aan te komen en doe je dus al die moeite voor niets. Dat zou natuurlijk zonde zijn en wil je dus zoveel mogelijk tegen gaan.

Wat kun je nog meer eten?

Om aan te komen in gewicht wordt aangeraden om veel koolhydraten te eten. Dit kun je doen door veel rijst, aardappelen of pasta’s te eten. Deze zitten namelijk boordevol koolhydraten en zijn daardoor erg geschikt om mee aan te komen. Aan de andere kant wordt het ook aangeraden om je eten bij te houden op een voedingsschema. Dit voedingsschema aankomen of schema om aan te komen, geeft je een duidelijk beeld van wat je wanneer moet eten en hoeveel.

Je eigen voedingsschema opstellen om in gewicht aan te komen

Om aan te komen kun je dus gebruik maken van een voedingsschema. Echter is dit makkelijker gezegd dan gedaan en weten veel mensen niet genoeg van voeding af om een representatief schema op te kunnen stellen. Hierdoor dien je je dus zelf af te vragen of je dit alleen gaat doen of met iemand zijn hulp?

About