Het verhaal achter een verpakking
5-s-1

Er is bijna niemand die ijs niet lekker vind, iets wat ook meespeelt bij het aanschaffen van ijs is de verpakking ervan. Het verhaal achter de verpakking is veel groter dan dat de meeste mensen denken.  Je hebt verschillende soorten ijs en dat van verschillende merken. De verpakkingen zijn er in verschillende groten omdat iedereen een andere hoeveelheid ijs wil kopen.

BPO is een van de bedrijven die verpakkingen ontwikkelt voor ijs, dit zelfs voor de luxe ijsmerken. Wanneer zo’n merk bij BPO aanklopt doen ze dat meestal voor een productontwerp. Merken willen het liefst zo voordelig mogelijk uitkomen, daarom wordt er een moldflow analyse aangeboden. Deze analyse maakt het mogelijk een product van goede kwaliteit zo goedkoop mogelijk te laten produceren. De prijs is namelijk iets wat erg belangrijk is voor de meeste klanten als het aankomt op aankoop. Hiervoor worden er verschillende onderzoeken gedaan en uiteindelijk worden de meest voordelige opties aan je voorgesteld.

Wanneer het gaat om het maken van een verpakking voor bijvoorbeeld ijs word er naar veel meer dingen gekeken. De verpakking moet voldoen aan alle eisen. De verpakking moet bijvoorbeeld stevig zijn, maar ook makkelijk open kunnen en weer goed kunnen worden gesloten. Natuurlijk moet de verpakking er ook luxe en aantrekkelijk uit zien zodat de klant het sneller aanschaft. Er zitten bijvoorbeeld ijstoefjes op het ijs, deze moeten goed zichtbaar zijn. Vandaar dat er meestal wordt gekozen voor een transparante deksel zodat de goed zichtbaar zijn. Wanneer je er voor kiest je verpakkingen te laten ontwikkelen bij BPO gaat er een heel proces aan vooraf. Eerst wordt er besproken wat je zelf wilt, daarna wordt er aan de hand van een brainstromsessie een idee gecreëerd. Daarna worden en demo verpakkingen gemaakt en deze worden ook getest zodat het merk zeker weet dat het  product helemaal goed is.

http://www.bpo.nl

About

Categories: Bedrijven Tags: ,